Gyorsaság, megbízhatóság, pontosság. Közel 7000 elégedett ügyfél.

Általános szerződési feltételek


ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Fogalommagyarázat
Vevő: az a természetes személy, jogi személy, vagy szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások valamelyikét igénybe veszi a Webáruházban, így különösen terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy a termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje
Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztó.
Termék: áru vagy szolgáltatás, ideértve az ingatlantulajdont, a digitális szolgáltatást és digitális tartalmat, valamint a jogokat és kötelezettségeket is, (2008. évi XLVII. tv.)

1. A Szolgáltató adatai

Cégnév: „CSI-MI’03” Bt.
Székhely: 2040 Budaörs, Baross köz 6.
Levelezési cím: 2040 Budaörs, Baross köz 6.
Cégjegyzékszám: 13-06-049620
Nyilvántartó bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Csomagküldő kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 3903
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-85868/2015.
Adószám: 21840870-2-13

Ügyfélszolgálat:
Telefonszám: +36 30 548 5852
E-mail cím: kapcsolat@konyvszerelem.hu
Vagy közvetlenül az Ügyintézés fülön is írhat nekünk.

2. A szerződés tárgya, teljesítési határidő

2.1. A szerződés tárgya a Szolgáltató által üzemeltetett www.konyvszerelem.hu internetes áruházban található valamennyi termék (a továbbiakban: Termék).

2.2. A Termék lényeges tulajdonságait a Termék melletti ismertető tartalmazza. Szolgáltató az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget nem vállal.

2.3. Szolgáltató törekszik arra, hogy a Termék ismertető leírása, elérhetősége, vételára a lehető legpontosabb legyen, a honlapon szereplő információkat, adatokat megfelelő gondossággal kezeli, elírás mindezek ellenére lehetséges. Szolgáltató az esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállal. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0,- Ft vagy 1,- Ft vételár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak, kivételt képeznek az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek.

2.4. A Szolgáltató a szerződés megkötését követően indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 10 napon belül gondoskodik a Termék Vevő részére történő leszállításáról, birtokába vagy rendelkezése alá bocsátásáról.

3. A szerződéskötés lépései, technikai feltételek

3.1. A Termék megvásárlásához a holnapon regisztráció szükséges, amely az első vásárlás alkalmával történik.

3.2. A Szolgáltató jogosult a Vevő részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a Vevő a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult.

3.3. Vevő tudomásul veszi, hogy az adatszolgáltatás önkéntes, hozzájárulását önként és határozatlan időre adja azzal, hogy azt írásban és szóban bármikor, indokolás nélkül visszavonhatja.

3.4. A regisztrációt követően a Vevőt a rendszer belépteti, ezt követően módosíthatja a fiók- és címadatait, jelszót cserélhet, ill. megtekintheti kívánságlistáját és korábbi rendeléseit, lemondhatja, ill. feliratkozhat a webáruház által küldött hírlevélre. A terméket a Vevő kiválaszthatja, kosárba teheti, elő- vagy megrendelheti, megválaszthatja a kézbesítési és fizetési módokat.

3.5. A megrendelések leadása kizárólag a weboldalon keresztül, a www.konyvszerelem.hu webcímen lehetséges. Szolgáltató megrendelést telefonon, faxon, e-mailben, levélben nem fogad el.

3.6. Vevő a „Megrendelés” gomb megnyomásával ajánlatot tesz, Szolgáltató a megrendelés megérkezését azonnal a Vevő számára elektronikus úton visszaigazolja.

3.7. A megrendelés elküldését megelőzően Vevő számára Szolgáltató biztosítja az esetlegesen előforduló adatbeviteli hibák kijavítását olyan módon, hogy a személyes fiókjába lépés után a megadott adatok szabadon javíthatók.

3.8. A szerződés nyelve kizárólag a magyar, a szerződés írásba foglalt szerződésnek nem minősül.

3.9. A szerződés iktatásra, archiválásra kerül, a tartalom a megrendelés elküldésétől számított 5 éves időtartam alatt hozzáférhető. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma.

4. Vételár, fizetési feltételek

4.1. A Termék mellett feltüntetett ár a Termék ajánlati ára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót, nem tartalmazza azonban a szállítási és egyéb járulékos költségeket. Az ajánlati ár az adott pillanatban, illetve akciós Termék esetén a weboldalon meghirdetett ideig, készletig érvényes.

4.2. Kézbesítés esetén a Termék vételárát és a szállítási költségét átutalással, bankkártyás fizetéssel előre vagy átvételkor kell megfizetni. A vételár és a szállítási költség megfizetésének napja az a nap, amelyen a Vevő a pénz elküldte, illetőleg amely napon a Szolgáltató pénzforgalmi számláján az összeg jóváírásra került.

4.3. Vevő az áfás számla iránti igényét köteles a megrendelés elküldésével egyidejűleg írásban jelezni.

5. Szállítási feltételek

5.1. A Termék kiszállítását a Szállítási és fizetési feltételekben rögzített módokon teljesíti a Szolgáltató.

6. Elállás és felmondás

6.1. Vevőt a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (III. 26.) sz. Kormányrendelet szerint megilleti az indokolás nélküli elállás és felmondás joga.

6.2. A Vevő az elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
ae) a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. Vevő az elállás és felmondás jogát a szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

6.3. Vevő az elállás/felmondás jogát erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat, vagy a weboldalon az Általános szerződési feltételek menüpont alatt elérhető nyilatkozat-minta felhasználásával postai úton vagy elektronikus üzenet útján gyakorolhatja a Szolgáltató 2040 Budaörs, Baross köz 6. szám alatti levelezési címére vagy a kapcsolat@konyvszerelem.hu e-mail címre történő megküldéssel, továbbá szóban a Szolgáltató ügyfélszolgálati telefonszámán ügyfélfogadási időben.

6.4. Vevő az elállás/felmondás jogát határidőn belül gyakorolja, ha a 6.2. pontban megjelölt határidő lejárta előtt nyilatkozatát elküldi.

6.5. Vevő elállása esetén a Szolgáltató köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríteni a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (szállítási költség) is.

6.6. A Szolgáltató a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vevő kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A visszatérítéssel kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

6.7. Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a visszaküldéssel kapcsolatosan felmerülő azon többletköltségeket, amelyek abból erednek, hogy a Vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választja.

6.8. Szolgáltató a visszatérítendő összeget mindaddig visszatarthatja, amíg a Vevő a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.9. Vevő elállás esetén köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak átadni. Szolgáltató a Termék visszafuvarozására nem köteles. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vevő a terméket a fentiek szerinti határidő lejárta előtt elküldi.

6.10. A Termék visszaküldésének és visszajuttatásának valamennyi költsége a Vevőt terheli.

6.11. Vevő csak a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

6.12. Ha a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, Vevő köteles a Szolgáltatóval kifejezetten közölni azon igényét, amely szerint a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a 6.2. pontban foglalt határidőn belül köteles megkezdeni. Amennyiben a teljesítés e nyilatkozat megtételét követően megkezdődik, a Vevőt a 6.2. pontban megjelölt határidőn belül felmondási jog illeti meg. Felmondás esetén az elszámolás során a Vevő által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a Vevő bizonyítja, hogy a teljes összeg túl magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. A piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásainak a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

6.13. Vevő az elállási/felmondási jog gyakorlása során nem viseli a 45/2014. (III. 26.) sz. Kormányrendelet 27. §-ában foglalt költségeket.

7.  Kellékszavatosság

A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a 373/2021. sz. Korm. rendelet hatálya alá eső ügyletek esetén e kormányrendelet rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben.

a) Kellékszavatossági igénye alapján a Vevő választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.  A Vevő a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve -, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

b) Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

c) A Vevő és a Szolgáltató közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a Vevő kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató, mint kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

d) A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

e) Ha a Vevő a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

f) A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Vevő esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves (használt dolog esetén 1 éves) elévülési határidőn túl szavatossági igényét a Vevő már nem érvényesítheti. Nem Vevővel kötött szerződés esetén a Vevő az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A teljesítéstől számított 1 éven belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 1 év leteltét követően azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.

Kellékszavatossági igény érvényesítése során, ha a termékkel kapcsolatos kellékszavatossági igény érvényesítése nem személyesen történik, az érintett termék visszaszállítását, cseréjét Szolgáltató saját költségére végzi az általa kiválasztott és megbízott szolgáltató közreműködésével, feltéve, ha a Vevő ezen igényét előzetesen, Szolgáltató ügyfélszolgálatán bejelenti a törvényes határidőn belül. A Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetés, a panasz bejelentése nélkül visszaküldött termékek postaköltségét, szállítási díját Szolgáltató meg nem téríti.

8. A kellékszavatossági igények sajátos (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben rögzített) szabályai digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén

a) A 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletnek megfelelően e rendelet hatálya alá eső ügyletek esetén a Fogyasztó – a Korm.rendelet 22. §-a értelmében – akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha

1) a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne;
2) a Szolgáltató a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettségének nem tett eleget;
3) ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
4) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
5) a Szolgáltató nem vállalta a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.

A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a Szolgáltató - a Fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel - köteles a teljesítést a hiba Vevő általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni. A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Szolgáltató megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Vevőnek szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Vevő részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével. Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű. Ha Vevő hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

Ha a Szolgáltató digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal, a Vevő pedig kizárólag személyes adatokat szolgáltat, vagy ilyen adatok szolgáltatását vállalja a Szolgáltató részére, a Vevő jelentéktelen hiba fennállása esetén is jogosult a szerződést megszüntetni, azonban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását nem igényelheti.

A Vevő szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

b) Ha a Szolgáltató a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 17. § (1) és (2) bekezdése szerinti teljesítési kötelezettségének nem tesz eleget, a Vevő köteles a Szolgáltatót felhívni a teljesítésre.

A Vevő a Szolgáltató teljesítésre való felhívása nélkül megszüntetheti a szerződést, ha a felek megállapodása alapján vagy a szerződéskötés körülményeiből nyilvánvaló, hogy a Vevő számára elengedhetetlen a meghatározott időpontban történő teljesítés, és a Szolgáltató ezt elmulasztja.

c) A Szolgáltató kötelezettségei a szerződés megszüntetése esetén

A szerződés megszüntetése esetén a Szolgáltató köteles visszatéríteni a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a Vevő által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.

Ha a Vevő az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés megszüntetésére jogosult, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles teljesíteni visszatérítési kötelezettségét. A Szolgáltató a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A visszatérítéssel kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 24. §)

A szerződés megszüntetése esetén a Vevő tartózkodik a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás használatától és ezek elérhetővé tételétől harmadik személy számára. Ha a digitális tartalom szolgáltatása fizikai adathordozón történt, a Vevő a Szolgáltatónak a megszüntetésről való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül közölt kérésére, a Szolgáltató költségére köteles a fizikai adathordozót késedelem nélkül visszaszolgáltatni. A Vevő a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a szerződés megszüntetését megelőző időszakra vonatkozó használatáért a szerződésszerűen teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles fizetni. (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 26. §)

d) A jelen alpontban nem részletezett kérdésekben a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alkalmazandó.

9. Termékszavatosság

Kellékszavatosság helyett a Vevő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti.

a) A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell bizonyítania.
b) A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető.
c) A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.

Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. A Vevő szavatossági igényét telefonon (a +36 30 548 5852 telefonszámon), e-mailben a kapcsolat@konyvszerelem.hu e-mailcímen, a konyvszerelem.hu weboldal Ügyfélszolgálat menüjében jelentheti a Szolgáltató részére. A Szolgáltató a bejelentett szavatossági igényről jegyzőkönyvet vesz fel.”

10. Felelősség kizárás

10.1. Szolgáltató nem felel a vis majorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan

– a weboldal használatából vagy üzemzavarából,
– az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
– az információtovábbítási késedelmemből adódó,
– vírusok által okozott,
– szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
– vonal vagy rendszerhibából adódó károkért.

10.2. Szolgáltató jogosult a jelen általános szerződési feltételeket, valamint az általános szerződési feltételek keretében, illetőleg a weblapon közölt, a 45/2014. (III. 26.) sz. Kormányrendelet 11. § (1) bekezdése szerinti tájékoztatót bármikor egyoldalúan, a Vevő hozzájárulása nélkül módosítani. Vevő a Szolgáltató módosításra való jogosultságát a weblapra történő regisztrációval kifejezetten elismeri.

11. Egyéb rendelkezések

11.1. Hírlevélküldés
A Szolgáltató jogosult a Vevő részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a Vevő a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Vevő által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.
A Vevő az önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a Vevő részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli az adatait a hírlevélre feliratkozott Vevők adatai közül.

11.2. Ügyfélszolgálat
Megrendelésével kapcsolatos bármilyen kérdésével, észrevételével forduljon a Szolgáltatóhoz kapcsolat@konyvszerelem.hu címen, a + 36 30 548 5852-es telefonszámon a honlapon jelzett időpontban, vagy közvetlenül az Ügyfélszolgálat menüben is írhat nekünk.

11.3. Panaszügyintézés
Fogyasztói panaszügyintézés írásban ill. telefonon történik az ügyfélszolgálaton keresztül, a kapcsolat@konyvszerelem.hu címen, a konyvszerelem.hu Ügyfélszolgálat menüben, valamint a + 36 30 548 5852-es telefonszámon. A panaszkezelés nyelve: magyar.
Panaszkezelésünk minden esetben térítésmentes.

11.3.1. Szóbeli panasz
A szóbeli panaszát haladéktalanul megvizsgáljuk és lehetőség szerint azonnal orvosoljuk. Amennyiben Ön a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy a panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak tartalmát egyeztetjük és jóváhagyatjuk Önnel. A jegyzőkönyv másolati példányát átadjuk Önnek. A panaszt annak beérkezését követően megvizsgáljuk és a panasszal kapcsolatos álláspontunkról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küldünk. A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:
a) az Ön neve;
b) az Ön lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
d) az Ön panaszának részletes leírása
e) az Ön által vásárolt termék cikkszáma vagy egyéb termék beazonosításra alkalmas azonosító
g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és az Ön aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt szóbeli panasz esetén elvárt);

11.3.2. Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően megvizsgáljuk és vizsgálat eredményéről Önnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küldünk. Igény esetén a vizsgálat eredményéről Önt elektronikus úton értesítjük.
A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján vizsgáljuk ki, utasítjuk el, vagy orvosoljuk.
A válaszlevélben kitérünk a panasz teljeskörű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A tájékoztatásunkat egyértelmű, közérthető indokolással látjuk el, melynek során egyszerű nyelvezetet használunk, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Törekszünk arra, hogy válaszlevelünkben Ön valamennyi kifogására érdemi választ adjunk.

11.3.3. Adatkezelés és panasznyilvántartás
A panaszkezelés során következő adatokat kérhetjük el Öntől:
• Ön neve
• Ön lakcíme, székhelye, levelezési címe
• Ön telefonszáma
• értesítés módja
• panasszal érintett termék vagy szolgáltatás cikkszáma vagy egyéb azonosító száma
• panasz leírása, oka
• Ön panasszal kapcsolatos igénye
• a panasz alátámasztásához szükséges, az Ön birtokában lévő dokumentumok másolata
• a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat

A panaszkezelés során benyújtott adatait az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.
Az írásbeli panaszokat beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is továbbá az azokra adott válaszokat öt évig archiváljuk. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) leselejtezzük.
A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használjuk fel.

11.3.4. Jogorvoslat
Amennyiben panaszát teljes vagy részlegesen elutasítjuk, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi szervhez (vármegyei kormányhivatal, Budapesten Budapest Főváros Kormányhivatala), békéltető testülethez, illetve bírósághoz fordulhat. Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei lentebb találhatóak.

11.4. Obszcén kommunikáció
A Szolgáltató fenntartja a jogot az obszcén, trágár, az emberi méltóságot sértő panaszbejelentések kivizsgálásának mellőzésére, illetve a panaszügyintézés megszakítására, amely esetben a Szolgáltató semmilyen formában sem vállal felelősséget a panaszbejelentőt a panasz kivizsgálásának elmaradása miatt ért kárért.

11.5. Fogyasztóvédelem
Amennyiben a Vevő jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Vevők a területileg illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalokhoz is fordulhatnak. A kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek honlapon.

11.6. Békéltető testületek
A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 2024. január 1-jétől országosan 8 regionális békéltető testület nyújt segítséget a fogyasztók és a vállalkozások közötti fogyasztói jogviták megoldásában, amelyeknek a következő az elérhetőségük.

1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf.  376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

3. Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest  Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

7. Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

A békéltető testületek honlapja a www.bekeltetes.hu.
A Szolgáltató a békéltető testületek előtt általános alávetési nyilatkozatot nem tett.

Ha a vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban panasszal kíván élni, akkor igénybe veheti az online vitarendezési platformot (ODR), amely ezen a honlapon https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU érhető el. A platformon regisztrációt követően, a Szolgáltató e-mail címének (kapcsolat@konyvszerelem.hu) megadása mellett küldhető be panasz.
Ez egy Európai Bizottság által létrehozott honlap, amelybe a Fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a Fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy a távolság meggátolná őket ebben. Ha a Fogyasztó panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon a Fogyasztó és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU


Melléklet: ELÁLLÁSI-/FELMONDÁSINYILATKOZAT-MINTA (Ha szeretné nekünk elküldeni, kérjük, kattintson a Beleolvasok gombra).